Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

Les loteries de la Generalitat canvien d’imatge en el seu 20è aniversari

|

- Publicitat -

Aquest canvi d’imatge, que ja es va poder veure en el sorteig d’anit, s’ha fet coincidir amb el 20è aniversari de les loteries de la Generalitat, que amb el nom comercial de Loto Catalunya van començar l’any 1987 amb la denominada Loto Ràpid i la Lotto 6/49.

Els beneficis de Loto Catalunya es destinen íntegrament per llei al Departament d’Acció Social i Ciutadania per tal d’atendre diferents programes i actuacions de caire social, com ara centres de dia, residències i habitatges tutelats per a gent gran, centres d’atenció i de treball per a persones amb disminucions, suport i acollida de dones maltractades i atenció a d’altres col·lectius necessitats. Durant aquests 20 anys, més de 150 milions d’euros, el total dels beneficis, han estat destinats a programes i accions socials.

Publicitat

En aquestes dues dècades, els premis repartits per Loto Catalunya han superat els 850 milions d’euros. El premi més gran ha estat de 7.578.665 euros repartit a un encertant de la Lotto 6/49, que també ha donat un premi de 7.512.651 euros i d’altres que han superat la xifra de 5 milions.

Les diferents modalitats de loteries gestionades per l’EAJA són Loto Ràpid (des d’abril de 1987), Lotto 6/49 (octubre de 1987), Lotto 6/49 Jòquer (maig de 2002), Trio (novembre de 1988), Súper 10 (octubre de 1990), Loto Express (gener de 1993), Supertoc (novembre de 1994), i Binjocs (novembre de 2006).

Canvi d’imatge corporativa

En aquests 20 anys, Loto Catalunya ha canviat tres vegades la seva imatge corporativa, la darrera el 1998. Després de convocar un concurs públic per redissenyar la identitat corporativa, l’estiu passat es va adjudicar el projecte a l’empresa Morillas Brand Design, que ha dissenyat una nova imatge que ‘reforça i transmet els valors d’aquesta nova Loteria de Catalunya: catalana, integradora, innovadora, moderna, divertida (lúdica), dinàmica, pròxima i accessible’.

La forma de la marca es transforma passant del quadrat a la circumferència. La nova marca incorpora volum, aconseguint una imatge més atractiva, més visible. Loteria de Catalunya es converteix en la marca mare, simbolitzada amb la lletra (‘L’ de loteria i ‘C’ de Catalunya). Cada bola és d’una grandària diferent per transmetre profunditat. Es manté la cromàtica, el verd i el vermell que identifiquen Loto Catalunya i que faciliten el reconeixement de la nova marca.

Els ciutadans utilitzen diferents noms per a referir-se a Loto Catalunya. Aquest fet porta a l’EAJA a ajustar-se a la realitat existent al mercat i a apostar pel nom comercial amb el qual es coneix popularment, Loteria de Catalunya. També s’incorpora el nou eslògan, ‘Tria-la. Tots hi guanyem’, que apunta al nou posicionament de Loteria de Catalunya, de caire més social, de destí de beneficis.

La nova imatge de Loteria de Catalunya també va acompanyada de l’estrena d’un nou ‘jingle’.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut