Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

L’AVE no volarà pas

|

- Publicitat -

“Tot i que les màquines Talgo-Bombardier i les de Siemens poden superar aquesta velocitat, el sistema de senyalització ERTMS de nivell 1 -implantat el maig del 2006 a Espanya- no permet velocitats superiors”, ha dit Magdalena Álvarez. La ministra ha fet aquestes declaracions minuts després de la seva arribada a l’estació de Puerta de Atocha de Madrid, en un dels primers trens TGV que arriben als 300 quilòmetres per hora entre l’estació del Camp de Tarragona i la capital espanyola.

Álvarez ha contradit així les mateixes previsions de la línia, dissenyada per portar combois entre Tarragona i Madrid a una velocitat màxima de 330 quilòmetres per hora. Malgrat la galleda d’aigua freda, la ministra ha incidit que l’arribada a aquesta velocitat comercial “és un moment històric per a Espanya” i ha insistit que “la consecució d’aquest objectiu suposa acostar encara més les ciutats d’aquest país i els seus habitants”.

Publicitat

La ministra ha explicat que per poder arribar als 300 quilòmetres per hora, l’executiu actual “ha hagut de treballar en la millora d’una infraestructura deficitària deixada pel govern anterior”. En aquest sentit, Álvarez ha explicat que “l’augment de velocitat s’ha fet de manera gradual per garantir la seguretat en tots els trams del viatge”.

Álvarez no ha valorat quan podria modificar-se la senyalització de la línia per tal d’aconseguir les velocitats que inicialment s’havien previst. A 300 quilòmetres per hora de velocitat màxima els trens Tarragona-Lleida redueixen en 15 minuts el seu trajecte. Segons la notícia de la ministra, el viatge es quedarà en les 2 hores i 50 minuts que dura des d’ahir.

La decisió afavoreix el pont aeri

Una mala notícia per als viatgers de la línia i per als que, a partir del 2008, es plantejaven fer el viatge Barcelona-Madrid amb el TGV. A mesura que baixa la velocitat del ferrocarril en disminueix la competitivitat, i això només afavoreix el principal competidor en el trajecte Barcelona-Madrid, el pont aeri, controlat per Iberia.

Tantes molèsties amb el TGV -Rodalies Renfe, esquerdes en edificis, mobilitzacions perquè passi pel litoral o eviti la Sagrada Família- perquè al final el tren viatgi a velocitat de fireta!

Publicitat

Opinió

Minut a Minut