Royal Air Maroc, l’aerolínia de bandera marroquina, ha aconseguit ocupacions superiors al 70% en la ruta Barcelona-Tànger, inaugurada el mes passat, taxa que preveu mantenir fins al novembre. En funció dels resultats, la companyia no descarta operar aquesta connexió tot l’any.
El delegat per a Catalunya de Royal Air Maroc, Adil Korchi, ha explicat que l’estratègia de l’aerolínia se centra en tres mercats: els prop de 300 empresaris catalans amb inversions a la zona de Tànger, els 280.000 marroquins censats a Catalunya i els turistes que entren al país. Durant la temporada d’abril a novembre del 2007 preveu transportar més de 10.000 passatgers.
De moment, Royal Air Maroc té dues freqüències setmanals de la ruta Barcelona-Tànger, amb avions Boeing 737-500 amb capacitat per a 115 passatgers, i també connecta la capital amb vols directes a Casablanca i Marràqueix.
Creix el Barcelona-Atlanta
Per la seva banda, el vol diari entre Barcelona i Atlanta, operat per la companyia aèria Delta Airlines, augmentarà la seva capacitat en un 15%, fet que suposa uns 350.000 passatgers més a l’any, gràcies a la incorporació d’un nou model d’avió, el Boeing 767-400 amb capacitat per a 241 passatgers, segons ha informat la companyia.
Amb la incorporació d’aquest nou model, Delta Airlines pretén “donar resposta al creixent demanda registrada els últims anys”, i “a les bones perspectives” de la companyia a Barcelona per als pròxims anys. Delta Airlines va començar a volar als Estats Units des de Barcelona el 1992 i des d’aleshores ha estat l’única companyia aèria que ha mantingut un enllaç regular sense escala entre Amèrica del Nord i l’aeroport del Prat amb vols tant a Atlanta com a Nova York.