Entre París i Perpinyà, a més, només hi haurà dos Trens d’Alta Velocitat (TGV), d’anada i tornada, durant la jornada de vaga. La circulació dels TGV entre ciutats que no sigui la capital estarà totalment aturada i les línies locals fortament afectades. A nivell aeri, es preveu que s’anul·lin el 30% dels vols a l’aeroport d’Orly i, el 10%, al de Charles de Gaulle.
Els sindicats ferroviaris han convocat la vaga a partir d’aquest dimecres, a les vuit del vespre, fins a aquest divendres, a les vuit del matí. En total, 36 hores en què la circulació dels trens quedarà reduïda a la meitat i, en els casos de les connexions amb Catalunya i la frontera amb l’Estat espanyol, a cap comboi, segons la direcció de la companyia pública francesa SNCF. Tant el Talgo Joan Miró d’aquesta nit, com el de la següent, estan suspesos, i tampoc hi haurà trànsit durant el dia.
D’altra banda, queda eliminat el tren regional Corail que comunica París i Perpinyà fins al punt fronterer de Cervera de la Marenda. Els únics TGV que circularan amb la capital de la Catalunya del Nord seran dos trens d’anada i tornada amb París. El Corail més proper arribarà a Tolosa de Llenguadoc, però la connexió nocturna amb La Tor de Querol, a través de la Cerdanya, tampoc estarà en servei.
No funcionarà cap dels talgos Elipsos amb la frontera amb l’estat, però a causa del vendaval del cap de setmana passat al sud de França encara s’ha de restablir la via entre Bordeus i Hendàia, al País Basc.
Per la seva part, els aeroports parisencs d’Orly i Roissy-Charles de Gaulle preveuen que el 30 i el 10% del trànsit, respectivament, sigui anul·lat, sobretot en els casos de curt i mig trajecte. O sigui, els vols amb els aeroports de Barcelona i Girona. La Direcció General d’Aviació Civil és més pessimista i situa el percentatge d’anul·lacions en el 70%.
La vaga és de caràcter general i s’estén no només als serveis públics, sinó també al sector privat, en contra de la política econòmica del govern i del president, Nicolas Sarkozy. La seva major incidència, en tot cas, serà entre els treballadors de l’administració, els transports i les escoles. La llei de serveis mínims en marxa des de l’any 2008 només obliga a avisar de la vaga als treballadors amb 48 hores d’antel·lació perquè les direccions puguin preveure la incidència, però no estableix un nombre mínim de personal.


