El raper Valtonyc s'ha convertit en un símbol de la repressió que exerceix l'Estat per haver estat condemnat per la justícia espanyola per les lletres de les seves cançons. Abans d'ingressar a presó, però, va exiliar-se a Bèlgica.
Des d'allà, pot gaudir de la llibertat que un Estat democràtic i de dret mai li hauria d'haver privat. També, per tant, s'expressa, com sempre ha fet ell, sense pels a la llengua, especialment a les xarxes socials on interactua amb els usuaris.
Una de les seves últimes piulades ha posat de manifest l'excepcionalitat del procés català on dos partits d'ideologies diferents, el centre-dreta i el centre-esquerra s'han unit per a desafiar l'Estat de la mà dels antisistema.
En aquest sentit, Valtonyc, que no té cap sospita de ser votant de dretes, de fet es defineix assegura “passar d'aquesta baina”, creu que “la burgesia catalana ha posat en evidència, desafiat i desobeït a l'Estat espanyol en 1 any més que la majoria de l'esquerra espanyola en tota la transició”.
Yo no le como el culo a ningún político catalán. Sudo de esa vaina. Pero loco la “burguesía catalana” ha puesto en evidencia, desafiado y desobedecido al estado español en 1 año más que la mayoría de la izquierda española en toda la transición. #ItsReal
— Josep Valtònyc (@valtonyc) 10 de juliol de 2018


