Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

La Generalitat no acceptarà un traspàs de Rodalies amb les condicions actuals

Tercer dia de talls en els trens de Renfe. El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, ja va anunciar que falten un mínim de dotze dies per normalitzar la situació. Ara ha dit afirmat que la Generalitat no pot acceptar un traspàs de competències en Rodalies Renfe sota aquestes condicions. D’altra banda l’oposició pressiona i CiU i PP critiquen al Govern. D’altra banda UGT de Catalunya denuncia que l’afectació de les incidències de Rodalies Renfe augmenta la jornada laboral dels treballadors.

Redacció
Redacció 24/10/2007

El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit que els darrers incidents provocats per les obres del TGV entre Sants i Bellvitge són inacceptables i ha reclamat més inversions del govern espanyol perquè millori el servei de la rodalia. Nadal ha dit que, en les actuals condicions, sense l’actualització del servei, no es pot acceptar el traspàs de la gestió de la rodalia, que Zapatero va dir que faria el gener vinent. Després de la reunió del consell executiu, Nadal ha dit que compareixeria al Parlament per donar explicacions de les incidències ferroviàries.

L’oposició pressiona

El portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, ha demanat aquest dimarts al Govern que ‘no busquin causes remotes’ en la situació actual de Rodalies de Renfe, a causa de les obres del TGV, mentre la portaveu parlamentària del PPC, Carina Mejías, ha defensat que ‘no valen arguments que tiren la culpa als altres’. Des del PSC, Joan Ferran ha defensat que el Govern ‘dóna la cara plenari rere plenari’ i ha carregat contra l’oposició per fer un ‘aprofitament d’una desgràcia col·lectiva’. També ha recordat que Montilla podrà donar explicacions al Parlament en la sessió de control d’aquest dimecres.

La jornada laboral més llarga

La UGT de Catalunya denuncia que l’afectació de les incidències de Rodalies Renfe augmenta la jornada laboral dels treballadors. A causa d’aquestes afectacions, al voltant de 160.000 treballadors allargaran com a mitjana una hora diària la seva jornada laboral durant 10 dies. Aquestes 1.600.000 hores que els treballadors afectats faran de més, multiplicat per 18,11 euros de costos laborals (cost mig d’una hora treballada a Catalunya) farien un total de 28.976.000 euros. És a dir, que si el restabliment de la normalitat del transport ferroviari s’efectua passades dues setmanes, tal com ha declarat el secretari d’Estat d’Infraestructures i Planificació, Víctor Morlán, el cost derivat d’aquest allargament de la jornada dels treballadors afectats seria d’uns 29 milions d’euros.