Bonet ha afirmat que el Regne Unit, que ha estat “capaç de fer un referèndum pactat sense problema ni violència, ha d’entendre les reivindicacions legítimes” i comprendre que “fer un referèndum mai pot ser un crim”.“Ens explicarem aquí i on faci falta perquè no han comès cap delicte”, ha defensat la filla de Forn.
“El fet que al segle XXI hi hagi presos polítics a l’Europa occidental em sembla gravíssim”, ha reblat Bonet, que ha considerat que “potser els turistes no es poden creure que això estigui passant” a Catalunya amb persones que formaven part “del mandat democràtic o que eren líders de la societat civil”.
Sobre el trasllat dels polítics presos, Bonet ha explicat que la presó preventiva continua sent “injusta” i que Cuixart està tancat en una cel·la, “sigui catalana o espanyola”. En la mateixa línia, la filla de Forn, que viu a Londres, ha explicat que per al seu pare continua sent el mateix, tot i que per la família el trasllat facilitarà les coses, ja que no hauran de recórrer el trajecte que havien de fer fins ara.
El diputat gal·lès per Plaid Cymro, Hywell Williams, que ha presentat l’acte, ha explicat que espera que el nou govern, encapçalat per Pedro Sánchez, faci canviar el rumb a la situació. Així, ha emplaçat el nou executiu a iniciar converses i a solucionar de manera política el conflicte.
La sala de House of Parliament, Westminster (London) es queda petita amb Txell Bonet i Anna Forn, dóna de Cuixart i filla de @quimforn, explicant als representants polítics britànics la situació dels presos polítics catalans.#LlibertatPresosPolítics@ANCEngland @assemblea pic.twitter.com/CQMYjDSiau
— Sergi Novo (@sergi_novo) 10 de juliol de 2018


