Els cantants han estat en diverses ocasions blanc de l'odi unionista en ser relacionat ell amb el moviment independentista i protagonitzar ambdós diverses polèmiques per negar-se a representar el patriotisme i nacionalisme espanyol que molts els exigien mostrar. Molts lectors del digital han avalat els seus atacs als guanyadors d'Operación Triunfo.
 12_28_18.png)
 12_28_51.png)
També ha usat el festival de la música europea per atacar el sobiranisme el cap de gabinet de Jaume Collboni (PSC) a l'Ajuntament de Barcelona, amb un tuit on feia mofa de la tasca d'internacionalització del procés i del conseller empresonat per la justícia espanyola, Raül Romeva.
He buscat la #RepublicaCatalana entre els participants a #Eurovisión i no l’he trobat per enlloc. #reconeixementinternacional @raulromeva #allaboard
— Albert Dalmau (@AlbertDalmau) 12 de maig de 2018
Del que no s'ha fet ressó la premsa espanyolista és de l'espontani que va interrompre l'actuació de la representant del Regne Unit i que va semblar dir “Puigdemont freedom”, és a dir, “Puigdemont llibertat”.
Diu “Puigdemont freedom” o només ho sembla?
— Maria Riera i Pla (@rieraipla) 13 de maig de 2018


