Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

L’AMI burla la diplomàcia espanyola i envia 548 cartes a alcaldes d’arreu del món explicant el procés

|

- Publicitat -
“Aquesta campanya vol fomentar el contacte de municipi a municipi, per evitar la transmissió d'informació a través dels estats, en què moltes vegades queda aturada. Al món municipal, tenim vies de comunicació directa i aquestes són les que utilitzem”, ha argumentat Lloveras.
 
En les cartes, l'entitat explica la voluntat del poble de Catalunya de tenir un estat propi, el caràcter pacífic del procés i la negativa de l'Estat a permetre un refèrendum d'autodeterminació. La missiva deixa clar que l'AMI és una xarxa formada per alcaldes que representen “més del 80% de la població de Catalunya” i recorda la implicació del món local en el procés.
 
Així mateix, es diu que hi ha tres arguments principals pels quals el poble català reclama la independència. El primer, històric, amb una llengua i cultura pròpies, i per tal de poder desenvolupar-se sense “restriccions”. El segon, de caire econòmic, atès que l'Estat beneficia “any rere any” altres autonomies “en detriment” de Catalunya. I finalment, per una qüestió democràtica. “Catalunya no vol viure en una societat com Espanya amb valors democràtics pobres, i amb una divisió de poders que no és clara, i amb la corrupció estesa per les institucions”, s'explica a les cartes. 

 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí