Grande-Marlaska deixa en llibertat el desè imputat per la crema de retrats dels reis

|

- Publicitat -

Jordi Rabaseda ha declarat davant el titular del jutjat central d’instrucció número 3, Fernando Grande-Marlaska durant uns deu minuts. El jove ha reconegut que va cremar una fotografia dels monarques per donar suport a Jaume Roura, el primer imputat per l’Audiència Nacional i també com a una acció per rebutjar la institució monàrquica. La fiscalia, representada per Miguel Ángel Carballo, no ha fet preguntes. Carballo finalment ha decidit no demanar mesures cautelars ni ha acusat. Per tant, Rabaseda queda imputat, en llibertat provisional amb càrrecs sense cap mesura cautelar i amb el procediment obert.

Publicitat

L’advocat dels joves imputats, Benet Salellas, considera que ‘hi ha un canvi de postura’ tendent a la ‘rebaixa’ per part de la fiscalia en relació amb les demandes que van fer en el cas de Jaume Roura i Enric Stern. En el primer cas, a Jaume Roura el fiscal va demanar-li 10.000 euros de fiança per eludir la presó i a Enric Stern presència quinzenal davant el jutjat del seu domicili.

Aquesta declaració s’uneix al procediment obert amb les nou persones que van declarar dijous passat. Respecte a com seguirà el procés, Benet Salellas ha preguntat a Grande-Marlaska si li podia avançar el contingut de la resolució, per si ho enviava cap a judici o decidia arxivar-lo, i ell li ha contestat que volia esperar a veure si els Mossos d’Esquadra enviaven més identificacions de la mateixa manifestació, on van participar mig centenar de persones el dia 22 de setembre a la plaça del Vi de Girona.

A partir d’ara la fiscalia no té un termini fixat per decidir si acusa els deu joves, i per tant, si s’ha de celebrar un judici o si decideix arxivar la causa i el cas quedà tancat aquí.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí