Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

Es signa un conveni per incrementar la presència a Internet de les pimes catalanes

La Generalitat de Catalunya i l’entitat pública espanyola Red.es, depenent del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, han signat un conveni de col·laboració per impulsar la presència a Internet de les petites i mitjanes empreses catalanes mitjançant el desenvolupament conjunt del Programa NEW (Cap Empresa sense Web). En virtut d’aquest acord, ambdues entitats han engegat diverses iniciatives de difusió i sensibilització tecnològica dirigides a les empreses catalanes amb menys de 250 treballadors que encara no disposen d’un lloc web propi, amb l’objectiu d’incrementar progressivament la seva presència i activitat a la xarxa.

Redacció
Redacció 10/12/2007

El principal objectiu del Programa NEW és fomentar la presència a Internet de les pimes estatals, encara molt baixa respecte a la resta dels països europeus, segons afirmen fonts de Red.es. Les dades indiquen que només el 43% de les petites i mitjanes empreses espanyoles té la seva pròpia pàgina web, mentre que la mitjana europea és del 64%. Aquest percentatge a Catalunya se situa sis punts per sobre de la mitjana estatal.

En aquest sentit, arran de la col·laboració entre Generalitat i Red.es s’han engegat diverses mesures entre les quals destaca l’organització d’una sèrie de tallers d’iniciació al web empresarial que s’han portat a terme a Barcelona, Sabadell, Girona, Lleida i Tarragona amb la participació de més de 400 empresaris.

A més s’han dut a terme més de 50.000 enviaments postals i 15.000 trucades telefòniques dirigides a les pimes catalanes on se’ls explica les diverses ajudes que el Programa NEW posa a la seva disposició a Catalunya, incloent la possibilitat de disposar d’una web professional des de 65 euros l’any.