Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Entra en funcionament l’autopista ferroviària europea més llarga entre Luxemburg i la Catalunya Nord

|

- Publicitat -

Inaugurat simbòlicament fa sis mesos pels ministres de transport luxemburguès i francès, l’entrada en funcionament de la línia estava prevista pel mes de juliol passat, però la construcció dels vagons especialment rebaixats va durar més temps que previst.

En principi dos trens amb capacitat per a 40 semiremolcs havien de circular cada dia, però actualment, només un està disponible, la qual cosa obliga a fer només una anada i tornada per dia, però a partir del mes de novembre la freqüència hauria de doblar. L’objectiu és multiplicar per deu el nombre de rotacions diàries d’aquí al 2012 segons ha explicat Daniel Lebreton, responsable comercial de Lorry-Rail, l’empresa que gestiona la línia.

Publicitat

Lorry-Rail és una societat luxemburguesa el capital de la qual es reparteix entre la Caisse des dépôts et consignations (42,6%), Vinci Concession (19,9), la societat francesa de ferrocarrils, SNCF, (12,5%), els ferrocarrils luxemburguesos (12,5%) i Modalohr, l’empresa que ha construït els vagons i el sistema de carga (12,5%).

Per aquest primer viatge el tren no va poder complir amb l’hora de sortida previst i s’ha retardat dues hores a Bettembourg a causa de la gran expectació mediàtica i política que va provocar l’esdeveniment. Per això ha arribat al Voló a dos quarts d’onze del matí enlloc de dos quarts de nou, però els responsables han destacat que el viatge s’ha passat bé malgrat el fet d’haver superat el temps mínim mercat per fer el trajecte en 14 hores.

A la seva arribada al Voló, nombrosos empresaris alemanys, francesos i catalans estaven presents. Ja són nombroses les empreses catalanes i espanyoles especialitzades en el transport internacional que s’interessen per aquesta nova oferta de transport combinat més pràctic i ràpid que els que hi havia fins ara i que estava principalment dedicat al transport de contenidors.

Per Paul Shelton de l’empresa ‘Tradisa’ de Barcelona aquest nou sistema permet el transport ‘just in time’, és a dir carregar i descarregar un semiremolc en una hora de temps cosa que no és possible amb contenidors.

Altres empresaris com Ramon Carré de l’empresa de transport Calsina-Carré de Pont de Molins, a l’Alt Empordà, destaquen l’avantatge que representa aquest nou sistema a l’hora de gestionar el personal.

‘La legislació és cada vegada més dura i crec que en el futur ho serà cada vegada més. Ens permet conduir molt poques hores amb què hem de trobar eficiència perquè els conductors puguin aprofitar les hores al màxim i crec que el tren ens pot ajudar. Llavors el que nosaltres intentarem és treballar combinant la carretera i el tren’ explica Carré.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut