Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 21 de desembre del 2025
Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 21 de desembre del 2025

Els votants del PP i Cs volen conservar la memòria de Franco

|

- Publicitat -
L'executiu espanyol ja va avançar la seva intenció de fer efectiu el trasllat, ja sigui mitjançant l'aprovació d'un reial decret o la reforma de la llei de la memòria històrica. Una decisió que rebutja la majoria de votants del PP i Cs.
 
Segons una enquesta realitzada pel digital El Español, el 46,3% dels enquestats està a favor de treure el cos del dictador, el 34,7% està en contra i el 19% es mostra indecís. Un suport majoritari però que dista de l'esperat, tenint en compte que només el PP s'ha posicionat en contra. 
 
Els resultats mostren una clara divisió entre els partits. Els votants del PP i Cs rebutgen l'exhumació del cos mentre que els del PSOE i Podemos es mostren favorables. 
 
Un 63,7% dels votants socialistes donen suport a l'exhumació mentre que el 26,3% la rebutja. En el cas dels votants de Podemos, la xifra a favor que es treguin les restes de El Valle de los Caídoss'eleva al 75,6%. 
 
Per contra, només el 19,9% dels votants el PP es mostra a favor mentre el 66,6% ho rebutja. El mateix passa amb els votants de la formació taronja: el 52,3% és contrari mentre el 27,9% està a favor. 
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí