Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

Els primers 1.500 exemplars del joc de taula ‘Patim Patam Patum’ es podran adquirir a partir del novembre

 El joc de taula ‘Patim Patam Patum’, creat per l’empresa Vexillum, es començarà a comercialitzar a partir del mes de novembre. El dia 30 d’octubre arribaran, procedents d’una impremta alemanya especialitzada, els primers 1.500 jocs que ha produït aquesta empresa tres anys després d’iniciar el projecte. A banda de la compra per Internet, el joc es podrà adquirir en botigues de joguines i en llibreries. Berga i Barcelona seran les localitats amb més punts de venda, tot i que la intenció dels creadors és que s’ampliï a d’altres indrets. ‘Patim Patam Patum’ costarà 33 euros si s’adquireix a la web i tindrà un preu recomanat de 32 en les botigues especialitzades.

Redacció
Redacció 24/10/2007

Patim Patam Patum‘ és un joc de taula d’estratègia en el qual hi poden prendre part fins a sis jugadors. El tauler representa els carrers del barri vell de Berga. Cada jugador porta una comparsa, que surten de la plaça de Sant Pere i que participen en un passacarrers. L’objectiu del joc és col·locar el nombre màxim de patumaires en les places per les quals passa aquest passacarrers. Segons Marià Pitarque, un dels promotors del projecte, és un joc de taula pensat tant per a nens a partir dels 10 anys com per a adults.

Inicialment, Vexillum havia optat per esperar a produir el joc a tenir 350 comandes garantides que ajudessin a fer front a la inversió necessària per fer realitat el projecte. Tot i així, explica Marià Pitarque, aquest sistema de precomandes, que funciona molt bé en d’altres països, aquí no ha donat resultat. Per això, fa uns mesos es va prendre la decisió d’assumir directament el risc de la inversió.

‘Patim Patam Patum’ és un joc dissenyat per dos joves barcelonins, Marià Pitarque i Marc Figueras, que han posat en marxa l’empresa Vexillum per convertir en un negoci la seva afició als jocs de taula. Aquest és el seu primer projecte i segons Pitarque, tres anys després d’iniciar-lo, la comercialització del joc suposa ‘fer realitat un somni’, a més de posar a prova les possibilitats del projecte de reeixir econòmicament per tirar endavant altres iniciatives similars.

El joc es pot comprar aquí.