Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El servei de FGC no es podrà reestablir en dos mesos, tal com estava previst

|

- Publicitat -

Nadal ha explicat que FGC, en funció del dany que ocasiona el tall de ferrocarrils, farà una proposta proporcionada d’ajuts i compensacions als usuaris afectats, i ha afegit que ja s’ha parlat en el comitè d’usuaris. La fórmula no serà la mateixa que amb els usuaris de Rodalies, perquè aquests no poden agafar el tren i han d’anar en autobús, mentre que els de FGC poden agafar el tren i després anar a una estació de metro, per tant, ‘serà diferent però molt important’.

Barcelona-Singapur a diari

Per la seva banda, Singapore Airlines ha anunciat que a partir del pròxim 14 de gener passarà de tres vols setmanals a Singapur a operar-hi tots els dies de la setmana. El director comercial de la companyia, a l’estat espanyol i Portugal, Carlos Arsequell, ha dit que l’escala tècnica a Milà es continuarà mantenint. Nadal ha dit que amb aquesta aposta, l’aeroport del Prat es converteix en l’únic a tot l’estat que tindrà un vol diari a Àsia operat per la mateixa companyia. Aquest increment significarà poder doblar el nombre de passatgers en un any i, si l’ocupació és màxima, l’enllaç Barcelona-Singapur podria transportar cada any 100.000 passatgers.

Publicitat

L’augment de freqüències repercutirà també en la capacitat de càrrega cap a Àsia, fet que ha destacat com a molt important el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls. Actualment, i per ser un vol compartit amb Milà, la capacitat de càrrega del Boeing 777-300ER des de Barcelona és d’onze tones per vol i la capacitat era de 33 tones per setmana. Ara serà de 77 tones per setmana. Si hi haguessin més vols, també s’omplirien amb mercaderies, segons ha dit Arsequell, però de moment la càrrega excedentària l’hauran de desviar pels aeroports de Brusel·les i altres punts amb camió, en no tenir capacitat per transportar les demandes rebudes.

Pel que fa als passatgers, l’avió que opera la ruta té capacitat per a 275 passatgers distribuïts en vuit seients de primera classe, 41 en business i 226 en classe turista. L’ocupació mitjana dels vols entre Barcelona i Singapur és del 85%. Segons Arsequell, malgrat que a l’aeroport de Barcelona poden aterrar els avions de passatge més grans del món, com el que Singapore Airlines està operant entre Singapur i Sidney, de moment no es plantegen portar aquest tipus d’avió a Barcelona, perquè caldria augmentar la demanda bastant per fer-los rendibles. L’A380 té una capacitat per a 399 places turistes, 60 business i 12 suites.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut