S’indigna amb la defensa de la democràcia però calla davant els atacs a la normalització lingüística
El Ple del Consell Escolar de Catalunya reunit el passat 6 de març va acordar “recomanar a les entitats i organismes que en són membres en representació dels diversos sectors de la comunitat educativa que emprenguin les iniciatives que considerin oportunes per responsabilitzar els ciutadans sobre el futur del nostre país i donar suport al procés democràtic per exercir el dret a decidir”. El Consell Escolar traslladava així la decisió i el document aprovat en la darrera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, del qual en forma part, i que la Permanent del Consell havia ratificat “per unanimitat”.
Els tics franquistes de Sáenz de Santamaria
Sáenz de Santamaría ha llançat dures crítiques contra el Consell Escolar i la Generalitat i ha apuntat que el govern d'Artur Mas hauria de tenir com a prioritat la gestió dels serveis públics i llibertats fonamentals dels ciutadans, com es l'educació, i no impulsar iniciatives de caràcter polític. Segons la vicepresidenta, la circular emesa pel Consell Escolar suposa “una desnaturalització absoluta de les funcions” d'aquest organisme. “Em sembla irresponsable provar d'utilitzar aquestes institucions que han de tenir com a finalitat afavorir la millora del sistema educatiu a Catalunya, que està bastant necessitada, per a altres finalitats que suposen a més utilitzar el professorat i alumnes fora del que són els marges d'actuació que té aquest Consell”, ha dit.
Atac a la democràcia del sector educatiu
Per aquest motiu ha exigit una “explicació immediata” al president de la Generalitat al respecte, “perquè el Consell Escolar s'ha de dedicar al compliment de les seves finalitats en la tasca educativa”. “No es poden utilitzar aquests instruments per a qust tipus d'activitats polítiques”, ha dit. A més, segons Sáenz de Santamaría, la circular retalla la llibertat perquè “mesures com aquesta el que fan és coartar la llibertat, ja no dels alumnes, sinó també dels pares per poder tenir la posició que els sembli més oportuna”.


