Ustasun (ICV-EUiA) passa del CCN
Amb poc més de 24 hores, la campanya del CCN a la plataforma Twitter s’apropa als dos centenars de piulades d’internautes i ha provocat, fins i tot, que el candidat per ICV a les eleccions europees, Ernest Urtasun, respongués directament a la petició. Urtasun ha refusat obertament, amb un tuit des del seu compte personal, aparcar les diferències de partit i creu que si ICV es presentés amb CiU seria una “presa de pèl” perquè, segons el polític ecosocialista ha volgut deixar clar al CCN, “defensem com ningú el dret a decidir, però amb CiU ens separa tot un món”. A més a més, des del compte oficial d’ICV a Twitter, el partit ha respòs a la crida del CCN, amb un tuit al seu Tresorer, Jordi Roset, afirmant que no seran “al costat dels que apliquen les mesures d'austeritat de la Troika. Estem pel dret a decidir i els drets socials”. (Veure tuits en el document adjunt).
Primer Catalunya
En resposta a Urtusun i ICV, el CCN veu “lògic” que entre CiU i ICV els “separi un món” però els empresaris sobiranistes consideren que les diferències ideològiques cal aparcar-les en un context de transició nacional de Catalunya, i més quan cal “construir un país que uneixi els seus ciutadans”. “La ciutadania de Catalunya demana unitat en aquest moment polític i els partits no poden deixar d’escoltar aquest clam majoritari i popular”, assegura la direcció del CCN.
Unitat pel dret a decidir a Europa
Pel Cercle Català de Negocis ara només hi ha una prioritat “per poder fer la consulta dins les vies legals, ara és el moment de dir clar a Europa que el poble català vol votar i que Europa ha de donar suport a aquest anhel democràtic”. El CCN considera que una candidatura unitària fomentaria una alta participació i molt probablement donaria com a resultat una clara victòria dels partits sobiranistes els quals la Unió Europea no podria ignorar.
És així, doncs, que pel CCN en aquest moments “argumentar diferències ideològiques entre partits com a justificació per no formar una candidatura conjunta es pot traduir com una justificació per perpetuar el sistema oligàrquic instal·lat a Espanya”. El CCN demana ara als partits signants de la consulta també una visió política de país, d’acord amb el moment històric que Catalunya està vivint, i unir forces per deixar anar a Europa un missatge clar i rotund a favor del dret a decidir.


