Banc Sabadell ha estat la primera entitat financera a atorgar a Espanya una escriptura, la liquidació d’impostos i inscripció de la qual en el registre notarial s’ha fet per mitjans telemàtics, segons ha informat el banc presidit per Josep Oliu.
El sistema desenvolupat per Banc Sabadell, en col·laboració amb la gestoria administrativa e-Ulisses i l’Il·lustre Col·legi de Notaris de Catalunya, aconsegueix reduir el temps de tramitació en més d’un 70%, de manera que agilita el procés i ofereix un millor servei als clients.
La tramitació telemàtica d’escriptures comporta el pagament d’impostos en línia, a través dels portals de l’Administració pública, i la presentació en línia, gràcies a les connexions telemàtiques, entre el Consell General del Notariat i el Col·legi Nacional de Registradors.
Si l’operació es fa en la mateixa comunitat autònoma, el temps de tramitació es redueix de dos mesos a menys d’un mes, i si es tracta de diferents comunitats autònomes, l’estalvi s’incrementa i passa de tres mesos a menys d’un mes.