Divendres, 23 de juliol de 2021 - Edició 1093
La República

El 30% del subsòl inspeccionat entre Bellvitge i Sants presentava buits perillosos

El 30% del subsòl de les obres del TGV entre Bellvitge i l’estació de Sants de Barcelona inspeccionat fins ara presentava buits, segons ha informat aquest divendres el director d’infraestructures d’Adif per a la línia Madrid Barcelona i frontera francesa, Rafael Rodríguez. Des de l’aparició de més d’una desena d’esvorancs en aquest tram de les obres de l’alta velocitat, l’empresa pública ha portat una trentena de màquines de penetració d’arreu de l’estat espanyol per analitzar l’estat del terreny i injectar morter en les zones buides per tornar a compactar el terreny.

Redacció
Redacció 02/11/2007

El director de la línia ha reconegut que aquesta mesura de seguretat no estava prevista abans d’iniciar les obres, però s’ha començat a aplicar des de la continuada aparició d’esvorancs i el tall de la línia de rodalies en el tram afectat. Fins ara, s’han trobat buits en el 30% del terreny inspeccionat.

Els operaris de les obres estan inspeccionant el terreny cada tres metres amb unes màquines de penetració, que arriben fins al tercer nivell del subsòl, per injectar morter quan detecten zones buides. Una feina de seguretat que es farà en 2,6 quilòmetre del tram d’entrada a Barcelona.