Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025
Edició 2707

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de desembre del 2025

Duran candidat a la Generalitat?

|

- Publicitat -

Líder electoral on sigui necessari

Publicitat

En tot cas, tot i que no es presenti per ser president d'UDC en el proper congrés del partit, que serà en dos anys, ha remarcat que “no es pot oblidar que hi ha molts exemples que es pot deixar de ser líder del partit i ser líder electoral on sigui necessari”, i aquí ha parlat de Madrid, de Catalunya o d'Europa. “El meu deure és estar al vostre servei quan faci falta”, ha indicat obrint així la porta a ser candidat en les eleccions catalanes.

Cop a la diplomàcia catalana

Duran ha remarcat que una secessió pactada o un contingut pactat per a la consulta no provocaria la inestabilitat que prediu Moody's. Això passaria, ha insistit, en cas de “xoc de trens, de conflicte”, si hi hagués una declaració unilateral. Tot i admetre que una DUI pot arribar si no hi ha diàleg i pacte, ha advertit que deixaria Catalunya “al ras, a cel obert”. “S'ha pensat i estudiat com funcionen les Nacions Unides? Fem-ho, si us plau, abans de fer un altre ridícul”, ha reclamat.
 
El debat sobiranista divideix
 
Sobre la posició d'UDC de cara a la consulta, ha reiterat que ho decidiran quan es convoqui, i ha recordat que el partit “és molt transversal, com ho és el país, i no pot precipitar un debat que sap que divideix internament més que uneix”.

Crida a Rajoy a pactar

En l'àmbit econòmic, s'ha referit a l'informe de Moody's, que alerta que la independència de Catalunya desestabilitzaria l'economia espanyola. Duran ha instat Rajoy a escoltar i a dialogar per evitar una declaració unilateral. “Si no mous peça, tot plegat acabarà malament per a tots”, li ha dit, reclamant a uns i altres disposició a parlar “sense trair el compromís de fer una consulta”.

 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí