Dimecres, 5 d'octubre de 2022 - Edició 1532
La República

Dos milions de persones no llegeixen mai el diari als Països Catalans

Atenció, les dades impacten: als Països Catalans som 13 milions de persones. De tots nosaltres,  en un mercat potencial dos milions no es llegeixen mai un diari, tres milions no fullegen cap revista i sis milions no utilitzen Internet. Així ho registra l’informe La dieta mediàtica i cultural dels joves, presentat ahir per FUNDACC. Caldrà esperar al 27 de novembre per conèixer les dades definitives del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, obtingudes en base a 40.000 entrevistes l’any als territoris de parla catalana. Per Cardús, aquestes dades demostren que la societat ‘segueix passant gana cultural’ però alhora demostren una dada positiva: ‘hi ha un mercat potencial enorme per descobrir’,

Redacció 18/10/2007

directe!cat ja ha informat sobre algunes dades de l’informe presentat ahir per FUNDACC ‘La dieta mediàtica i cultural dels joves’, denota una ‘pobresa’ en les dietes dels joves i també dels adults. Contràriament al que s’ha apuntat en anteriors estudis, la dieta mediàtica i cultural dels adults és tan o més baixa que la dels joves. Així, un 6% dels enquestats no llegeix diaris ni escolta la ràdio (un 3% en el cas dels joves), un 15% no llegeix diaris ni utilitza Internet (un 8% en el cas dels joves) i un 13% no llegeix ni diaris ni revistes, la mateixa xifra que els joves. A més, un 15% dels adults no llegeix diaris ni va al cinema, enfront d’un 11% dels joves.

D’altra banda, dels 11 milions de persones majors de catorze anys dels territoris de parla catalana, més de 2 milions no llegeixen mai diaris; més de 3 milions no llegeixen mai revistes; més de 5 milions no llegeixen llibres; més de 6 milions no utilitzen Internet; més de 7 milions no van mai al cinema; més de 8 milions no van mai a concerts en viu; i més de 8 milions no van mai a espectacles ni a exposicions.

Per Cardús, aquestes dades demostren que la societat ‘segueix passant gana cultural’ però alhora demostren una dada positiva: ‘hi ha un mercat potencial enorme per descobrir’, que pot ser beneficiós per agents tant diferents com els mitjans de comunicació o les empreses de publicitat.

Un mercat que s’espera que quedi retratat amb els primers resultats que donarà a conèixer el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura el pròxim 27 de novembre, després d’haver realitzat gairebé 40.000 entrevistes durant un any per conèixer un mercat potencial de 13 milions de consumidors. Les enquestes es fan en persona amb una durada de 46 minuts i els resultats es presentaran cada any en tres onades diferents.

Aquesta eina d’anàlisi, ‘una de les més precises’ segons els seus impulsors, pel nombre total d’enquestats (l’estudi de Comunicació del CAC es basa en 1.500 entrevistes), presentarà ‘novetats’ i ‘sorpreses’, ha avançat Cardús, especialment en el cas dels mitjans petits que ‘per primer cop emergiran i sortiran a la foto’. També ha de permetre ‘reorganitzar’ les proporcions de les audiències i fer un retrat més complet de la comunicació i la cultura als territoris de parla catalana.

Així ho registra l’informe La dieta mediàtica i cultural dels joves, presentat ahir per FUNDACC. Caldrà esperar al 27 de novembre per conèixer les dades definitives del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, obtingudes en base a 40.000 entrevistes l’any als territoris de parla catalana.