Què farà la Unió Europea?
El ministre d'Afers Estrangers espanyol, José Manuel García Margallo, va assegurar fa tres dies que si a Crimea es celebrés un referèndum d'autodeterminació «seria considerat nul» per la Unió Europea, ja que violaria diversos tractats del dret internacional.
Margallo va assenyalar que la Constitució ucraïnesa consagra el país com un Estat “íntegre i indivisible” del qual forma part Crimea i, per tant, “qualsevol intent de secessió “, fins i tot a través d'un referèndum d'autodeterminació,” seria il · legal i nul “.
Margallo té una “Obsessió gairebé malaltissa” per impedir votar
El diputat d'ERC Alfred Bosch va considerar que el ministre té una “obsessió gairebé malaltissa” per a “prohibir que la gent voti” i “il·legalitzar el vot de la gent” a Crimea. “Sorprèn que el ministre Margallo es dediqui obsessivament a prohibir que la gent voti i a il·legalitzar vots i referèndum. Quan tothom està pendent de si hi ha hostilitats i de pacificar Ucraïna i Crimea, Margallo l'única obsessió que té és prohibir que la gent voti i il·egalitzar el vot de la gent a Crimea” va dir Bosch.
Crimea votarà i Catalunya no?
|
- Publicitat -
Publicitat


