A més, i malgrat que el mateix Estatut obre la porta a que el Govern es pugui reunir “en altres llocs de Catalunya”, el Consell d’Estat conclou que l’ús de mitjans telemàtics “no es pot traduir en un desplaçament d’aquesta seu permanent a un lloc diferent del de Barcelona, ni dins de l’àmbit territorial de Catalunya ni per descomptat fora d’aquest”.
Segons el Consell d’Estat, malgrat que tan l’Estatut com altres lleis de la presidència autonòmiques (com les d’Andalusia o Aragó) permeten la celebració de sessions i l’adopció d’acords a través de mitjans telemàtics, en el cas de Catalunya, perquè l’ús de mitjans telemàtics sigui “constitucionalment lícit” cal que “les sessions a llarga distància del govern de la Generalitat se celebrin a Barcelona”, que segons l’Estatut és “la seu permanent del govern”. Els membres del Govern que no siguin presents a Barcelona o dins del territori català, continua l’informe, han de ser considerats com a “absents” i “hauran de ser substituïts per altres que es trobin presents en aquest àmbit”. Per tant, segons l’informe, “contravé l’ordre estatutari que siguin tinguts en compte a efectes del còmput del quòrum de constitució d’unes sessions a distància a les que no poden participar”.


