Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

CiU i ERC carreguen contra l’assignació d’espais de la T-Sud, que “supedita” el Prat a Barajas

|

- Publicitat -

El portaveu parlamentari de CiU, Felip Puig, ha considerat l’assignació de ‘notícia desil·lusionant per Catalunya’, que ‘serà negativa de cara al futur de la competitivitat’. Puig creu que s’ha pres una decisió que ‘prima els interessos del govern espanyol i Iberia per sobre dels interessos dels ciutadans de Catalunya’, mentre que la Generalitat ha actuat de ‘mera comparsa, espectadora’ i s’ha limitat a ‘ser informada i escoltar’.

A més, Puig creu que la decisió ‘només ve a atorgar valor a les accions d’Iberia perquè tingui un major valor de venda en el mercat aeronàutic’. Així, creu que no s’ha tingut en compte que el Prat sigui ‘un aeroport intercontinental, amb companyies que apostessin per vols internacionals’, sinó que s’ha pres una decisió que supedita l’aeroport de Barcelona ‘a Barajas, als interessos del govern espanyol i d’Iberia’.

Publicitat

El dirigent de la federació nacionalista també ha dit que ‘s’està intentant enganyar els ciutadans de Catalunya’ quan es remarca que la decisió és revocable, perquè ‘totes les decisions són revocables si no es compleixen les condicions’. A més, s’ha preguntat ‘com volen que les companyies internacionals facin ofertes serioses’ al Prat si ‘saben que les decisions les pren un organismes amb la vista posada a Barajas?’.

Puig també ha dit que ‘s’ha premiat una companyia que no aposta per Barcelona’, en referència a Iberia, que ‘en els darrers mesos i anys ha traslladat els seus vols internacionals de Barcelona a Barajas’, mentre que ‘s’ha castigat una aliança que ja és qui més opera als EUA’, Sky Team, ‘relegada a la terminal antiga’. Per Puig, Iberia és ‘un tap, una hipoteca que no creix ni deixa créixer’.

Per la seva banda, el portaveu parlamentari d’ERC, Joan Ridao, considera que la decisió d’Aena ha estat ‘per sortir del pas’, prenent ‘el camí del mig i mirant d’acontentar a tothom’. Una decisió, ha dit, que ‘acaba condemnant el Prat a ser un aeroport subsidiari de Barajas’. Per Ridao, ‘és evident que els vols intercontinentals no vindran perquè si, s’hi ha de treballar’ i creu que ‘s’hauria d’haver apostat pel futur, per captar nous mercats i no mantenir l’statuts quo i perquè el Prat sigui un alimentador dels vols intercontinentals de l’aeroport de Barajas’.

Tot i aquestes crítiques, el portaveu republicà ha remarcat que hi ha aspectes positius en la decisió, com ara que és ‘reversible’ i que ‘permet operar algunes compayies que fan vols intercontinentals’, com és el cas de Delta Airlines. En tot cas, ha denunciat que la ‘prioritat’ d’Aena és l’aeroport de Madrid i creu que ‘el problema’ passa perquè aquesta companyia ‘continuï tallant el bacallà’. Per això, ha apostat per un canvi en el model de gestió del Prat, que passi perquè la part catalana ‘no només tingui una posició determinant’, sinó que tingui la ‘majoria de control de l’òrgan decisori del futur ens gestor’. A més, ha avançat que no acceptaran que aquest òrgan ‘es limiti a gestionar el pàrquing i les botigues’.

Ridao ha remarcat que la Generalitat ha estat ‘informada’ de la decisió, però ha reiterat que ‘qui talla el bacallà és Aena’ i que el Govern ‘no pinta res’ en aquesta decisió.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut