Actualment, es calcula que hi ha al voltant de 248.950 lloguers submergits a Catalunya, cosa que representa el 25,5% del total del parc d’habitatges llogats al nostre país. A Espanya, el nombre de lloguers submergits supera els 977.306, fet que suposa el 60,5% del total d’habitatges arrendats.
L’informe de Gestha -elaborat a partir de l’encreuament de les últimes dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i la declaració de l’impost de la renda de les persones físiques (IRPF)- xifra el frau en l’arrendament d’habitatge, però exclou els lloguers relacionats amb garatges, locals, solars, oficines i altres immobles similars.
Catalunya, Madrid, Andalusia, illes Canàries, València i Balears concentren el 82% dels lloguers submergits (que a tot Espanya sumen 1.800 milions), mentre que les comunitats autònomes de la Rioja i Cantàbria són les que menys arrendaments il·legals presenten.