Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Agustí proposa un front unitari independentista perquè Barcelona sigui capital republicana

|

- Publicitat -
“La defensa de la república traspassa fronteres per anar a un espectre més ampli”, ha defensat el precandidat del PDeCAT en una trobada amb periodistes. La idea és seguir el model de JxCat i unir forces dels partits sobiranistes, associacions veïnals i independents perquè “Barcelona no pot estar de perfil” davant l'onada repressiva i la vulneració de drets democràtics de l'Estat.
 
En aquest sentit, ha criticat la gestió de l'alcaldessa Ada Colau al capdavant del consistori i l'ha equiparat amb una “agència de comunicació” perquè manca de seguiment, continuïtat i gestió. “S'ha desdibuixat el seu projecte”, ha sentenciat Agustí, que creu que “Barcelona no se sap on va”.
 
Pel que fa al seu projecte, sota el lema 'Obrim Barcelona', el candidat a les primàries del PDeCAT que competeix amb Neus Munté, aposta per la renovació política a través d'un govern obert, transparent i de participació ciutadana: “Governar amb el ciutadà”, a més de compromès amb una defensa ferma de la República. “Sortim a guanyar”, ha sentenciat convençut el candidat. 
 
Sou digne de ciutat i descentralització de barris
 
Agustí ha avançat dues propostes concretes si és alcaldable a Barcelona. D'una banda, ha assegurat que treballarà per “un sou digne de ciutat” que no hauria de baixar dels 1000 euros, una idea que ja va dibuixar Xavier Trias en l'anterior mandat.
 
D'altra banda, aposta per fer una segona descentralització de ciutat i està a favor de l'elecció directa d'un regidor de barri. Segons Agustí, els districtes tenen una personalitat forçada i mínimes competències per actuar a cada barri.
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí