Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

AENA amplia el termini de les sol·licituds per optar a la nova T-Sud

|

- Publicitat -

AENA, l’entitat d’aeroports espanyols i navegació aèria del Ministeri de Foment de l’Estat espanyol, ha allargat el termini de recepció de sol·licituds de les diferents companyies aèries que vulguin operar des de la nova Terminal Sud de l’aeroport del Prat.

El termini, que es tancava dijous 5 d’abril, s’ha perllongat almenys durant tota aquesta setmana. “Som a mig de la Setmana Santa i això pot dificultar l’entrega de la documentació, per això s’allargarà uns dies el termini d’entrega”, han afirmat fonts d’AENA, sense precisar la nova data d’entrega.

Publicitat

Aquesta pròrroga en el termini de presentació de la documentació és poc habitual en aquesta mena d’assignacions, i s’especula que podria ser causada per les nombroses dificultats que tenen les companyies aèries per preparar la documentació pertinent. Les 11 companyies que volen operar des de la nova T-Sud de l’aeroport del Prat a partir del 2008 han d’entregar un volum de documentació molt més gran que en d’anteriors convocatòries: Cal presentar un pla estratègic de l’ús del Prat durant el període 2008-2012 -molt més enllà de les previsions a un any habituals- i una relació de les infraestructures que necessitarà la companyia, entre d’altres qüestionaris.

Segons informava El Periódico de Catalunya, companyies com Spanair (de l’aliança Star), Iberia, Clickair o Easyjet encara no han presentat les seves sol·licituds. AENA ha de decidir aquest abril el repartiment de la nova T-Sud, una assignació que pot passar per cedir la terminal a aquella aliança que ofereixi unes millors perspectives de futur per l’aeroport, o bé establir un règim compartit en el que coexisteixi una aliança de companyies amb aerolínies low-cost com Vueling o Clickair.
   
Mentre que el govern central veuria amb bons ulls una oferta d’Iberia, de la seva filial Clickair o de l’aliança One World (la d’Ibèria) per prioritzar trànsit aeri cap a Barajas, les institucions catalanes es decantarien per l’oferta d’aquella companyia que vulgui construir a El Prat el seu hub al sud d’Europa, amb vols internacionals i un pla de creixement ambiciós per l’aeroport català.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut