Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Ada Colau i Xavier Domènech se’n foten del referèndum

|

- Publicitat -
Mofes a la cara del president i vicepresident
 
Domènech no només ha menystingut i menyspreat el referèndum convocat pel Govern, sinó que l'ha descrit com “un acte de mobilització que no pas del referèndum que necessita Catalunya en aquests moments”. En aquest sentit, ha assegurat que caldrà seguir treballant més enllà de l'1-O per aconseguir “l'afirmació plena de la sobirania”. “Una mobilització pel dret a decidir mai és sobrera però Catalunya necessita efectivament un espai de desbloqueig i decisió definiu; un referèndum amb garanties”, ha insistit Domènech a l'espera que els comuns concretin a principis de juliol com participar-hi.
 
Ada Colau no vol ser inhabilitada
 
Desprestigiar el referèndum i titllant-lo de “convocatòria” també serveix als comuns per cobrir-se les espatlles i evitar qualsevol tipus de càstig de l'Estat en el cas que acabin demanant la participació. Una tàctica que desgranava el periodista Roger Palà i Neus Tomás a El Periódico. La prioritat dels comuns és preservar la figura d'Ada Colau de qualsevol inhabilitació, motiu pel qual l'Ajuntament no col·laborar en la realització del referèndum.

Pressió des d'Esquerra

Publicitat

Esquerra Republicana de Catalunya ha demanat a Catalunya en Comú que pensi en els seus votants que volen el referèndum i demana que “no els deixi orfes”. En roda de premsa, el portaveu nacional dels republicans, Sergi Sabrià, ha expressat “l'esperança” del partit en què s'avanci en aquesta qüestió i que els 'comuns' es posin definitivament “al costat de la democràcia i no de l'stato quo”. En el que no hi confien tant és en el nou PSOE liderat per Pedro Sánchez, sorgit aquest cap de setmana del 39è Congrés del partit. Un PSOE que, segons Sabrià, es presenta “formalment més valent i d'esquerres” però que, en canvi, segueix “ancorat” en les posicions del passat, com rebutjar el referèndum i apostar per un reconeixement de la “identitat nacional” de Catalunya però amb una “única sobirania” per a tot l'Estat.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí