Segons el ministeri espanyol, l’objectiu del conveni és pal·liar les deficiències actuals del servei i garantir un transport públic de qualitat que afavoreixi el moviment sostenible. El protocol estableix que els 110 milions es destinaran a la construcció de la nova estació de Rodalies a la Sagrera; la creació d’un nou intercanviador a Sabadell Nord; la reforma de l’estació del passeig de Gràcia per adaptar-la a l’ús per part de persones amb mobilitat reduïda; la renovació de les estructures metàl·liques del tram Granollers-Maçanet que pertany a la línia Barcelona Portbou, i la modernització de la catenària de Rodalies als trams de Granollers, Mataró i Terrassa-Manresa.
Es tracta d’actuacions previstes als pressupostos generals de l’Estat per al 2007, que es duran a terme a través de la Societat Estatal d’Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT). El Govern preveu que la SEITT adjudiqui totes les actuacions els mesos de juny i juliol i progressivament es produeixin millores. Segons Nadal, “en l’horitzó de l’arribada del TGV a Sants a finals d’aquest any, s’ha de produir una millora molt evident en el servei ferroviari de Rodalies”.
“Si compleixen les previsions pel que fa a l’arribada de les Rodalies a l’aeroport de Barcelona, als accessos viaris, i el tercer carril de Mollet al Papiol” –ha dit-, la situació de la xarxa ferroviària i viària a l’entorn de la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana “millorarà força i es desbloquejarà la situació que ens preocupa i alarma aquests dies”.
Els diners ara, la gestió després
En declaracions als mitjans, Nadal ha assenyalat que les partides de millora de Rodalies són imprescindibles a l’hora d’encarar els problemes de Rodalies a Barcelona. “Crec que els diners són previs i són condició necessària però finalment no suficient’, ‘però la gestió ve després i va pel camí del desplegament de l’Estatut’, ha afirmat.