Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

L’oposició carrega contra el govern de Colau i Collboni per la despesa de més de 3,2 MEUR en publicitat en plena crisi de la Covid_19

|

- Publicitat -

L’alcaldessa nega que la campanya de ‘Barcelona té molt poder’ sigui “propaganda”

L’oposició de Barcelona ha criticat aquest divendres la despesa publicitària del govern de Colau durant la pandèmia amb campanyes com ‘Barcelona té molt poder’. El ple ha aprovat per unanimitat una proposició del PP que insta el govern municipal a elaborar un informe jurídic que detalli les contractacions realitzades pel consistori durant l’estat d’alarma. Sobre això, la regidora d’Hisenda, Montserrat Ballarín (PSC) ha afirmat que l’informe està fet i es farà arribar als grups. A més, ha destacat que s’ha publicat el llistat de contractació d’emergència. Més tard, i en resposta a un prec de JxCat, l’alcaldessa Ada Colau ha negat que la darrera campanya sigui “propaganda”.

Publicitat

Més de la meitat de la despesa feta en funció de la Covid_19 era en publicitat, tal i com vam explicar en aquest diari

El prec reclamava que “l’Ajuntament de Barcelona limiti els recursos destinats a campanyes de publicitat i comunicació a informar correctament a la ciutadania sobre els drets i deures que van lligats a cadascuna de les fases de desconfinament; divulgar els serveis socials disponibles per persones vulnerables; i promoure la recuperació econòmica del teixit productiu de la ciutat”.

A més, també demanava evitar despeses “en actes i campanyes purament propagandístiques” de l’obra del govern municipal i “observant les bones pràctiques en la contractació d’aquestes campanyes”.

Colau li retreu que el govern de Trias destinava 16 milions anuals i que ella ho ha reduït a 10 milions

De fet, Colau ha destacat que quan Barcelona en Comú va entrar a l’ajuntament es va trobar una despesa publicitària “massa elevada” del govern Trias, que hi destinava 16 milions anuals. Davant d’això, ha dit, van fixar un sostre màxim de 10 milions i la despesa en publicitat per informar la ciutadania entra dins d’aquest límit.

Et pot interessar  Gràcies a Colau: L’alcalde Collboni confraternitza amb l’exèrcit espanyol

A més, ha defensat el contingut de les campanyes fetes per l’ajuntament durant l’estat d’alarma. “Tot el que s’ha fet en comunicació aquests mesos ha estat prioritzant interessos de la ciutadania”, ha reblat. En aquest sentit, ha explicat que el “paraigües” comunicatiu és la campanya ‘Barcelona des de casa’ i que en fase de desescalada i reactivació van passar al missatge de ‘Barcelona té molt poder’.

“Ella és poderosa, Ella té molt de poder” i ho ha demostrat en el ple d’avui

L’alcaldessa ha detallat com en el vídeo s’hi veu gent aixecant persianes de negocis i com això està vinculat a la idea de reactivació econòmica i que Barcelona “no s’atura”. “Vostè entén això com a propaganda? Jo no”, ha dit a Artadi.

 

En aquest debat sobre la despesa, el regidor republicà Jordi Coronas ha destacat que si Barcelona “se’n surt” no serà gràcies a una campanya. “La ciutadania no necessita coaching, necessita solucions als seus problemes”, ha conclòs demanant-li a l’alcaldessa que reflexioni si és “ètic”.

A banda de presentar el prec, JxCat ha anunciat en la seva intervenció que presentaran una petició al comitè d’ètica del consistori per veure si l’actuació del govern s’ajusta al codi ètic.

PP, Cs i Barcelona pel Canvi han criticat també la despesa i han demanat “transparència” per “fiscalitzar el govern”.

Nacho Padilla, l’excusa per tapar la despesa de més de 3 milions d’euros

Les crítiques de l’oposició s’han centrat principalment en la contractació de la campanya ‘Barcelona té molt poder’ i el publicista Nacho Padilla, director creatiu de Manuela Carmena quan era alcaldessa de Madrid.

També hi ha hagut referències, però, al polèmic concert als terrats i balcons de Barcelona, que va acabar cancel·lant-se precisament pel seu cost en un moment de crisi sanitària.

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut