Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

Una brutal agressió contra el territori

No pot ser que quan més necessari és el transport públic (particularment el tren convencional) més mal s’està fent a aquest mitjà de transport social i sostenible per excel•lència . […]

Josep Maria Loste
Josep Maria Loste 15/11/2010

No pot ser que quan més necessari és el transport públic (particularment el tren convencional) més mal s’està fent a aquest mitjà de transport social i sostenible per excel•lència . No pot ser que la desídia i la deixadesa del conglomerat RENFE/ADIF posi en perill de mort – el bàsic – transport públic ferroviari de tota una contrada . No pot ser que la classe política altempordanesa i gironina no exigeixi, i presioni de debò, per tal de blindar definitivament, el conjunt de la línia del tren convencional Barcelona-Girona-Figueres-Portbou-Cervera. Així és, entre la nova directiva d’ADIF sobre el vent: si la tramuntada bufa a més de 120Km/h. els trens no poden circular ( però els cotxes i els autocars si); i la problemàtica, definida eufemísticament per RENFE, com un problema de logística: la manca de maquinistes pel primer tren que surt de Portbou a les 6:59 i pel darrer que arriba a les 22:01, estan matant el tren social . De fet, si parlem metafòricament, això seria una mica com la mort de Walter Benjamin : entre tots el van matar i ell es va morir. Però en aquesta qüestió estem parlant de realitats, és a dir, no ho podem tolerar. No podem permetre, i ara menys a quatre dies del traspàs dels trens regionals a la Generalitat, que la negligència dels responsables del centralisme ferroviari, ens escapci ,irreversiblement, el nostre, vital, tren social en el tram de Portbou a Figueres. És a dir, tot plegat representa una brutal agressió contra el nostre territori.