Dimarts, 22 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

Portbou, les andanes i les interconnexions

A poc  a poc, i amb la  pressió dels Ajuntaments de la contrada, sobretot de l’Ajuntament de Portbou, dels usuaris i  les associacions en  defensa del transport  públic  com la […]

Josep Maria Loste
Josep Maria Loste 16/07/2014

A poc  a poc, i amb la  pressió dels Ajuntaments de la contrada, sobretot de l’Ajuntament de Portbou, dels usuaris i  les associacions en  defensa del transport  públic  com la PTP  o Defensem el Tren de l’Empordà es  van aconseguint  més serveis ferroviaris  pel territori altempordanès . De  tota manera, és vergonyós que a Colera, Llançà i Vilajuïga s'hagin elevat  les  andanes  i  a  Portbou no s’hagi  fet res. Això és un problema  greu perquè  molta gent gran  d’aquesta darrera població que  vol accedir al tren no ho pot fer. A més, també és primordial lluitar, exigir més i millors interconnexions ferroviàries entre Portbou i Cervera de la Marenda.

Cal que el transport  públic  arribi a tots els racons del país. És molt necessari  no oblidar que més del 50% de la població de Catalunya  no disposa de carnet de  conduir; a més, avui en dia  gran part de la població no pot comprar, ni molt menys mantenir, un vehicle  privat. Cal blindar el que ja tenim, sobretot  la part més feble; és a dir, el tren convencional en el seu tram entre Figueres centre i Portbou/Cervera de la Marenda; vinculat amb això cal millorar  i augmentar les interconnexions ferroviàries  entre Portbou i Cervera de la Marenda. És indispensable, i totalment possible, que tots els trens  de  Rodalies Renfe de les línies R11 i RG1 arribin fins a Cervera de la Marenda, de la mateixa  manera que tots el trens TER de la SNCF arribin a Portbou. De fet, hem d’emmirallar-nos amb països com Suïssa  o Dinamarca quan parlem de mobilitat  i transport públic. Des del meu punt de vista, el cotxe  privat és com fumar, és quelcom que cada  vegada  està quedant més relegat als països del Tercer món.  El transport públic és  vital en tota  societat  civilitzada i que diu defensar  l’estat  del benestar. Hem de fer possible, amb grans dosis de voluntat política, que una persona que treballi de venedor pugui  portar a terme, amb normalitat la seva  feina  amb el  transport públic .