Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Les interconnexions Portbou-Cervera i el segle XXI

|

- Publicitat -

Amb les fortes mobilitzacions socials dels sindicat i  usuaris  de  la Catalunya  Nord  i  de la  solidarirtat  de la gent  del  sud : dels usuaris i del territori d’ambdues  bandes  del  Pirineu, l’estiu del 2016  es  va aconseguir  “salvar”  el tren  nocturn  París-Cervera-Portbou. En aquest cas, les  mobilitzacions unitàries transfrontereres van donar el seus fruits.

Ara, caldria que a la Catalunya/Principat –especialment a les comarques gironines— s’articulés  un gran front ciutadà, reivindicatiu i mobilitzador a favor del tren convencional i de les interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda pròpies  del  segle  XXI.  Ha  arribat  el moment  de  tirar  endavant  una alternativa clara, vàlida i que no costa diners per  tal  de millorar  el  tren  convencional  entre Girona-Figueres-Portbou-Cervera-Perpinyà-Narbona. Doncs bé, el dos primers trens que arriben a Portbou al matí, el MD de les 6:15 (que va sense viatgers des d  Figueres  i surt de Portbou cap a Barcelona a les 6:23) i el Regional que arriba a les 7:26 haurien  de finalitzar el  seu  recorregut fins a Cervera, i que els dos primers trens de la SNCF que arriben a Cervera, allarguessin el  seu tram fins a Portbou. Amb aquesta senzilla operació seria possible que una persona de la Catalunya Nord pogués anar a treballar o a estudiar a Figueres o a Girona i una persona de l’Alt Empordà  pogués fer una normal activitat diària ( per  activitats  laborals  o  estudis) amb transport públic fins a Perpinyà

Publicitat

En síntesi, ara és el moment que  els  territoris  i  les  autoritats  de l’eurodistricte  catalaà  transfronterer  (territori  que a grupa  les  comarques  gironines  i  el Departament  francès  els Pirineus  Orientals) es posessin d’acord  per  tal millorar  un drets més  importants  dels  ciutadans, el dret  a una  mobilitat  transfronterera de debò , la qual  cosa  implica  una millora substancial del tren  convencional , amb unes  més reeixides  interconneccions  Portbou –Cervera  de la  Marenda , així com una molt  més intermodalitat  entre   la  mobilitat  ferroviàruia  i la  mobilitat  del transport  públic  per  carretera.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut