Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025
Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025

Els meus herois: els bombers

|

- Publicitat -

Fa temps que volia escriure sobre determinades professions i col·lectius que admiro profundament, i la desgràcia d’Horta de Sant Joan m’impulsa a fer-ho ara, i començar pels bombers.

Publicitat

Sento un profund respecte per aquells que arrisquen la seva vida per protegir als altres, a nosaltres. Trien servir als demés, amb risc, sabent que de vegades (com ahir) pot tenir conseqüències tràgiques. Hi hauria d’haver professions amb un alt reconeixement social (i segurament millor pagades), i una d’aquestes hauria de ser la de bomber.

Una data que associo als bombers és l’11 de setembre del 2001. Era a Nova York, no gaire lluny de les Torres, i molts bombers van perdre la vida per salvar la dels altres. L’11-S em va canviar la perspectiva de moltes coses, bombers inclosos. Van ser uns herois, el 2001 a Nova York i ahir a Catalunya. I avui i demà a tot arreu.

Abans de l’11-S pensava que en anglès bomber es deia “Fireman”, l’11-S vaig descobrir que als Estats Units se’ls diu “Firefighters”, lluitadors contra el foc, lluitadors.

El meu reconeixement a tots els bombers, els d’aquí i els d’arreu. 

Publicitat

Opinió