Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

El tren de proximitat i la millora de la xarxa

És bàsic maximitzar i treure  més profit  del  tren convencional de proximitat. A més,  això és perfectament  compatible amb el tren  d'alta velocitat. Per exemple, el tren de Mitja Distància, […]

Josep Maria Loste
Josep Maria Loste 18/12/2013

És bàsic maximitzar i treure  més profit  del  tren convencional de proximitat. A més,  això és perfectament  compatible amb el tren  d'alta velocitat. Per exemple, el tren de Mitja Distància, que surt de Portbou, de dilluns a divendres, a les 6’23 h. del matí, arriba de buit  a Portbou; doncs bé, aquest tren hauria de poder incorporar passatgers, ja des de Figueres, tot sortint de  la capital altempordanesa,  a les 5:55 h.  i arribar  fins a Cervera de la Marenda, per desprès tornar a sortir de  Portbou a  6’30 h. cap a Barcelona.  A més,  també s’hauria d’aturar a Colera  i a Vilajuïga; en aquest darrera  estació podria recullir viatgers de les poblacions de Pau, Palau Saverdera i, sobretot, de Roses. El que no pot ser, de cap de les maneres, és el que  fa el govern espanyol del PP : tot per l'AVE i la resta com si no existís. Cal  actuar amb  l’idea de col•laboració ferroviària transfrontera de proximitat, vinculada, amb la  necessària (urgent)  millora i/o modernització de tota la xarxa  ferroviària  catalana convencional, tant pel que fa a rodalies  com   a   regionals