Dimecres, 23 de juny de 2021 - Edició 1063
La República

El tren de la mobilitat social, turistica i transfronterera

L’espai ferroviari de la línia del tren convencional entre Girona i Perpinyà, que integra el territori de l’Eurodistricte, està força desaprofitat. El tren transfronterer, la línia Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona ha d’esdevenir un […]

Josep Maria Loste
Josep Maria Loste 01/09/2010

L’espai ferroviari de la línia del tren convencional entre Girona i Perpinyà, que integra el territori de l’Eurodistricte, està força desaprofitat. El tren transfronterer, la línia Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona ha d’esdevenir un autèntic servei transfronterer de la mobilitat social de proximitat.

A grans trets, en aquests moments difícils, només el tren convencional ens pot alliberar dels embusos i la sinistralitat de la carretera, així com de l’ineficiència econòmica. Si concretem més, en l’àmbit territorial, el tren convencional de Girona a Perpinyà per la costa està destinat a jugar un paper cabdal en aquest espai geogràfic tan important. Aital ferrocarril, amb un nucli dur “Portbou-Cervera de la Marenda”, és una eina valuosa per ajudar a superar una triple crisi :ambiental, energètica i turística; és a dir, que aquest mitjà de transport es pot convertir ( s’ha de convertir) en un autèntic tren/servei transfroneterer que faci d’esperó de proximitat per tal de millorar els intercanvis i la mobilitat entre el Nord i el Sud de l’Eurodistricte .

Per fer realitat aquest servei caldria més voluntat política, més mentalitat de futur. I això s’hauria de traduir en unes renovades interconnexions ferroviaries( més ben coordinades) Portbou-Cervera : amb uns horaris compatibles i racionals.