- Publicitat -
A la xarxa viària de Renfe a Catalunya hi ha 126 punts on els trens han d’anar més lents perquè hi ha avaries pendents d’arreglar o perquè simplement no s’ha fet el manteniment adequat a les vies i no aguanten que els trens vagin a més de 10, 20 o 30 km/h.
És com si ara en una autopista hi aparegués un esborranc i enlloc d’arreglar-ho et diguéssin que en aquell tros moderis la velocitat a 10 km/h per seguretat… i no durant uns dies fins que ho arreglin, no, sinó fins al cap de 10 anys de moment, i seguint.
A aquests retards crònics s’hi afegeix aquests dies una vaga de conductors, també incidències puntuals varies degut al mal manteniment i el fet que a molts indrets les vies no estan desdoblades per la qual cosa si un tren va malament provoca afectacions a tota la resta de línies.
Hi ha moltes explicacions per això. Que l’Estat no inverteix, que quan l’Estat diu que invertirà tants diners n’acaba invertint una petita part, que molts catalans es creuen en campanya el partit de torn espanyol prometen que invertirà X i no inverteix res. I alerta perquè PP i PSOE porten anys enrient-se’n de nosaltres, però ni Podemos ni Ciutadans tenen cap proposta al respecte.
Com en moltes altres qüestions la independència és la solució. I no perquè sí, aquí no serveix allò de que tots són iguals, no. La Generalitat de Catalunya ha demostrat que es pot crear una xarxa ferroviària eficient i puntual com són els ferrocarrils de la Generalitat. Una xarxa admirada al món i tan consolidada i blindada que va suportar, fins i tot, el pas del tripartit pel Govern. Així que no hi ha excuses, qui vulgui trens dignes, a votar independència. I els independentistes a fer ràpid la independència que aquest Estat és insuportable.
www.ericbertran.cat
Publicitat