L'indispensable servei postal de Correus és quelcom que cada dia va pitjor. Quines són/serien les causes d'aquest empitjorament ? D'entrada cal dir que el gran problema de Correus és que segueix un model laboral i social ultraprecari, de capitalisme asiàtic. D'ença del anys 90 del segle passat Correus va esdevenir un organisme autònom semi-públic i, paulatinament a la privatització, s'ha anat degrandant el servei i precaritzat les condicions laborals dels treballadors. D'aquesta manera, a banda de la degradació i la privatització una altra causa del mal servei de Correus és la discriminació; és a dir, tenen preferència dels paquets d'Amazon per damunt de tots els altres productes. A més, davant d'aquest panorama desolador els ajuntaments haurien d'actuar en el sentit d'obligar, requerir a tots els propietaris i llogaters,especialment, de segones residències, a disposar d'una bústia, i molt particularment, a les urbanitzacions llunyanesd els centres urbans.
No hi ha dubte que el problema polític de correus és greu, no és fàcil la solució; però sense cap mena de dubtes, des de totes les administracions cal/caldria aplicar grans dosis de voluntat política i tenir present que el servei postal de Correus és imprescindible per reparir cartes i notificacions dels Ajuntamnents, de la Generalitat, del jutjats i d'altres organismes oficials , que si no es reben poden tenir unes conseqüències molt greus . Per on passarien les solucions, d'entrada, que els contractes al personal interí siguin com a mínim de tres anys i no pas com a ara de sis mesos. Què les cartes ordinàries arribin a totes les urbanitzacions dels municipis amb un reforç de personal . Què les bústies siguin obligatòries en tots els habitatges, fins i tot amb els que no disposen de cèdula d'habitabilitat. Què el servei de “llista” s'allargui a un mes, actualment és de 15 dies i gratuït. Aquestes serien, d'entrada les quatre mesures aplicar, a curt termini. A més caldria que els càrrecs electes de proximitat (alcaldes, diputats , membres dels Consell comarcals i de les Disputacions) fessin arribar les queixes i els greuges del mal servei de Correus a els responsables de Correus de cada capital de província i a Madrid ; i que els Diputats al Congrés i senadors del territori interpelessin el Director de Correus i els Ministre corresponent . No podem seguir, ni un minut més,amb una situació tan tercermundista del servei indispensable de Correus.