No passaria res perquè un nen portés a classe un penjoll amb una creu, ni un tirabuixó ortodoxa. Per què? Doncs perquè els cristians i els jueus són els bons i els moros són els dolents, i perquè el problema no és el fet de portar un motiu religiós, cal dir-ho ben clar, sinó que el problema és que no ens agraden els moros. I sóc la primera a reconèixer-ho. Ho dic ben alt: A mi no m’agraden els moros, no m’agraden no m’agraden no m’agraden. I clar que puc trobar un moro que em sembli fantàstic, o dos, o tres, o quatre, però en general em molesten perquè són uns pesats i perquè tenen una manera d’entendre les coses absolutament diferent a la meva. Racisme? Tu mateix, pensa el que vulguis, però per mi racisme seria voler-los fer fora, i jo això no ho dic, perquè entenc que tenen països de merda i que la gent ha de poder ser lliure per anar allà on vulgui sempre i quan no pretengui obligar-nos a compartir els seus dogmes, i de moment a mi cap musulmà m’ha volgut imposar res, i si algun dia ho volen fer, t’asseguro que el meu discurs serà molt diferent a aquest. En fi, que respecto que siguin aquí però que alhora reconec que no em cauen bé, mira, i m’aguanto igual que m’aguanto d’haver de tenir un president que és d’Espanya, i és per això que vivim en democràcia i és per això que hem lluitat tant per poder fer el que ens peti, i ara no parlaré del dèficit democràtic de l’estat espanyol perquè l’article d’avui no va d’això.
D'acord que els immigrants han d’adaptar-se a Catalunya i que han d’aprendre català i que han de saber qui era Ramon LLull, però que tinguem el dret de voler-los integrar i que ells tinguin el deure de fer-ho, no vol dir que puguem obligar-los a renunciar a les seves expressions identitàries. I no només no ho hem de fer per un mínim sentit democràtic, sinó també per estratègia, per pragmatisme, perquè el més probable és que si aquesta nena creix a Catalunya i veu respectada la seva cultura materna, arribi un dia en què ella, o potser els seus fills, decideixin triar els nostres valors abans que els del seu país d’origen, però en canvi, si comencem a oprimir-los amb imposicions gratuïtes per fer-los nostres a un ritme revolucionat i forçat, la jugada se’ns pot girar en contra, i llavors potser no hi haurà ni un sol Mohammed que es vulgui sentir català.