Edició 2697

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 13 de desembre del 2025
Edició 2697

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 13 de desembre del 2025

A Espanya s’haurien d’adonar que el món, la humanitat, … ja existien abans de la Constitució Espanyola!

|

- Publicitat -
Car­les Puigde­mont ha estat investit el 130è Pres­i­dent de la Gen­er­al­i­tat de Catalunya i no l’ha tru­cat per felicitar-​lo pel nom­e­na­ment ni el rei d’Espanya, ni Mar­i­ano Rajoy, ni Pedro Sánchez, ni Albert Rivera, ni Pablo Igle­sias, ni cap Pres­i­dent autonòmic, inclòs el del País Basc que ha que­dat equiparat a la resta de pres­i­dents autonòmics (encara que l’Anna Gabriel vagi cada dos per tres allà a fer-​se fotografies súper reivin­dica­tives). El cert és que els cata­lans hem descon­nec­tat d’Espanya, però també Espanya passa de nos­altres, ja no ens tracta com un ter­ri­tori més. No és d’estranyar si el Rei no va rebre a la Pres­i­denta del Parlament.
 
Segu­ra­ment els molesten els propòsits del nou Pres­i­dent, però no per això cal per­dre la edu­cació. La reina Elis­a­bet s’ha reunit aque­sta set­mana amb la pres­i­denta, inde­pen­den­tista, d’Escòcia. I no ha pas­sat res. I és que les idees polí­tiques són totes defens­ables i respecta­bles en democrà­cia, la falta de respecte no.
 
Ben mirat, el que els deu haver mole­stat més potser és que el nou Pres­i­dent repeteixi tant allò de que ha estat ele­git 130è pres­i­dent de Catalunya. Les xarxes socials bul­lien, fins i tot alguns ens van interpel·lar a nos­altres per Twit­ter arran d’un edi­to­r­ial que vaig fer aque­sta mateixa set­mana. Alguns diuen que ens ho hem inven­tat, d’altres que és impos­si­ble perquè la Con­sti­tu­ció espany­ola no té tants anys… En el fons aque­sts gestos els dolen a alguns perquè és quan se n’adonen que el món, la human­i­tat, la pròpia espè­cie humana ja exis­tia abans de la Con­sti­tu­ció Espanyol. També els cata­lans i les nos­tres insti­tu­cions democrà­tiques. Encara que s’entén l’equivocació ja que aque­sta sem­bla una Con­sti­tu­ció escrita en èpo­ques pre­històriques. Però això és quel­com que s’arregla llegint ni que sigui una mica. I si són dues miques i cap d’aquestes miques no ha estat escrita per en Josep Bor­rell encara millor.
 
Venen mesos con­vul­sos i una veg­ada més l’Estat enl­loc de dialogar opta per callar i reprimir. Ells mateixos, ells tenen les de per­dre. Com molt bé va venir a dir ahir el Pres­i­dent però amb algun afe­gitó de la casa que con­tin­uïn dis­cutint, que con­tin­uin intran­si­gents que nos­altres anirem fent, anem avançant cap a la inde­pendèn­cia ara que ja tenim el per­mís de la CUP. Bon dia i bon cap de set­mana a tothom!
 
www​.ericber​tran​.cat
Publicitat

Opinió