Diumenge, 9 de maig de 2021 - Edició 1018
La República

L’AMB és incapaç d’atendre en català els usuaris dels punts de recàrrega de vehicles elèctrics

Un usuari explica a ‘LaRepública.cat’ que quan truca al telèfon d’incidències li responen sempre que no entenen el català

Redacció
Redacció 13/04/2021
Inauguració d'un dels punts de recàrrega de vehicles elèctrics gestionat per l'AMB a Gavà.

Roger Rofes, usuari de les electrolineres de l’Arèa Metropolitana de Barcelona (AMB), ha contactat amb la redacció de LaRepública.cat, per denunciar un cas reiterat de vulneració dels seus drets lingüístics per part d’aquesta entitat administrativa formada per Barcelona i 36 municipis més. Com a usuari de la xarxa pública de punts de recàrrega de vehicles elèctrics ha hagut de contactar via telefònica en diverses ocasions amb el telèfon d’incidències mitjançant el qual ha estat incapaços d’atendre’l en català: “Jo en sóc usuari. En repetides ocasions el personal del seu servei d’atenció m’ha demanat que em canviï al castellà en trucar-los al telèfon d’incidències 93 475 15 47. No entenen el que els dic en català: no són capaços de prendre nota del meu nom ni número de telèfon, ni d’agafar registre de la incidència que els comunico. En totes aquestes ocasions m’he hagut de passar sempre al castellà per ser atès correctament”. Afegeix que això ha passat com a mínim en quatre ocasions: el novembre del 2018, el maig del 2019, l’abril del 2020 i el març d’aquest 2021.

Davant d’això explica que “en cada una d’aquestes ocasions m’he queixat per escrit al mail ambinfo@amb.cat. Les meves queixes han estat sempre respostes per mail en el sentit que s’hi posarà remei, però el problema persisteix de forma sistemàtica”.