El portaveu del Sindicat de Llogateres, Enric Aragonès, ha fet una crida a sumar-se a l’acampada de la plaça Catalunya de Barcelona un cop finalitzin les cassolades convocades per a aquest dijous al vespre davant dels ajuntaments (a la plaça Sant Jaume en el cas de la capital catalana). Des d’una concentració per frenar un desnonament, Aragonès ha llançat un advertiment molt dur als partits que tenen previst tombar demà divendres els decrets d’habitatge al Congrés: «Que carreguin sobre la seva consciència les morts que es produeixen».
Segons el portaveu, tot i que cal «lluitar per molt més» —com la reducció de preus, la fi de l’especulació i un parc públic real—, els decrets actuals serveixen per estalviar patiment de manera immediata. La mobilització de la plaça Catalunya busca «mantenir l’alerta» de cara a les pròximes accions, com la manifestació de dissabte a l’Hospitalet de Llobregat.
Per la seva banda, Marta Espriu, portaveu de la Confederació Sindical d’Habitatge de Catalunya, s’ha mostrat molt més crítica amb la Moncloa i ha titllat les mesures de «mínims» que donen «molt poques opcions» per aturar els llançaments. Tot i això, ha reivindicat la força de l’organització veïnal recordant que la pressió syndical ha aconseguit suspendre un desnonament previst per al 7 d’octubre.
El cas de la Maca com a termòmetre judicial
Tots dos portaveus han fet aquestes declaracions en la mobilització per mirar de frenar el segon intent de desnonament de la Maca. L’equip legal del sindicat ha presentat un incident de suspensió acollint-se precisament al nou decret de l’executiu espanyol, que amplia fins al 31 de desembre de 2030 la protecció de persones vulnerables sense alternativa habitacional. «El decret està en vigor i el cas ha de quedar emparat», ha reblat Aragonès.



