L’Amnistia és un “nou engany”: Alerta Solidària denuncia que hi ha 261 casos sense resoldre

L'entitat critica el perdó «automàtic» a la policia mentre es manté el bloqueig judicial contra més de 250 independentistes.

|

- Publicitat -

L’organització antirepressiva Alerta Solidària ha qualificat de «gran fracàs» i de «nou engany» l’aplicació de la llei d’amnistia. L’entitat lamenta que, hores d’ara, encara hi hagi un total de 261 casos vinculats al procés sense amnistiar, dels quals 104 han estat denegats de forma definitiva i 157 continuen pendents de resolució judicial. La immensa majoria dels afectats per aquest bloqueig són manifestants, activistes, polítics i càrrecs públics.

Publicitat

En una roda de premsa per fer balanç de la norma, Alerta Solidària ha criticat amb duresa el greuge comparatiu que pateix l’independentisme respecte als cossos de seguretat de l’Estat. Segons el seu recompte, el perdó penal als policies ha estat pràcticament «automàtic»: s’han concedit 158 amnisties a agents i només se n’han denegat 4, deixant el marcador de casos policials pendents a zero. Per contra, el sector independentista acumula el gruix dels revessos, amb 75 amnisties denegades a manifestants i 25 a polítics i empresaris, a més de 157 carpetes que els jutges encara mantenen obertes.

Pel que fa a la radiografia global dels 1.225 activistes i manifestants encausats penalment, l’informe detalla que el 72% (880 persones) ja no necessita l’amnistia gràcies a l’arxivament de les seves causes (634) o a sentències absolutòries (166). Tanmateix, de la part que sí que depèn directament de la llei (345 casos), un 22% ha rebut una negativa dels tribunals i un 7% es troba en un llimbs legal, amb casos clau com el ‘cas Judes’ contra els CDR derivats al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) o pendents de recursos al Suprem i al Constitucional.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí