ACN Madrid – El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts la proposta de candidats a president i vicepresidenta de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Carlos San Basilio i Paloma Marín. Els noms assenyalats per l’executiu hauran de passar per la Comissió d’Economia del Congrés i, superat aquest tràmit, els seus nomenaments s’aprovaran per Reial decret. El ministre d’Economia ha assenyalat en una nota que tots dos candidats presenten uns perfils professionals “idonis” per estar al capdavant de la comissió tenint en compte la seva experiència, trajectòria, independència i prestigi nacional i internacional.
En el cas de Carlos San Basilio és Tècnic Comercial i Economista de l’Estat i l’actual director d’Estratègia Corporativa del Banc Europeu de Reconstrucció i Desenvolupament (BERD), amb seu a Londres. Allà coordina els projectes estratègics del Banc, entre els quals hi ha iniciatives com l’ampliació de capital per donar suport a Ucraïna.
Abans d’anar al Regne Unit va treballar al Tresor Públic, exercint llocs de secretari general i director general. Amb motiu d’això va ser membre del Consell de Banc d’Espanya, la mateixa CNMV i del Frob (Fons de Reestructuració Ordenada Bancària), així com el responsable de les relacions d’Espanya amb els bancs multilaterals.
En el cas de Paloma Marín és jurista i és la directora general de Relacions Institucionals, Europees i Transparència del Banc d’Espanya. Els darrers vint anys ha desenvolupat la seva carrera al Banc d’Espanya, en l’àmbit dels assumptes europeus i internacionals, arribant a tenir un paper destacat al Consell de Govern del Banc per a assumptes no monetaris.



