ACN Verdú – Els productors de pistatxo de l’Urgell que reguen del canal Segarra-Garrigues han començat la campanya de recol·lecció, en què es preveu una producció més baixa al ser un any ‘off’ –el cicle dels pistatxers té dues collites, una ‘on’, més bona, i una ‘off’ amb menys quilos- i perquè els arbres encara arrosseguen els efectes de la manca d’aigua de l’any passat. És la primera collita després que uns 70 pagesos que conreen unes 500 hectàrees hagin decidit trencar els contractes amb el Grup Borges perquè l’empresa no els paga un preu just, segons denuncien. Ramon Boleda, pagès de Verdú, explica que si l’any passat hagués venut els pistatxos on els durà enguany, li haurien pagat 81.000 euros, sis vegades més que el preu que li va pagar Borges.
Pagesos de l’Urgell esperen capgirar les pèrdues i multiplicar les liquidacions de pistatxo després de marxar de Borges
|
- Publicitat -
Publicitat



