ACN Montferrer i Castellbò – Diversos col·lectius de persones que resideixen a les comarques de muntanya de Catalunya i Andorra han posat en marxa la plataforma Pirineu Viu. El seu objectiu és denunciar els efectes que té el model de “monocultiu turístic” sobre el territori i “defensar els drets bàsics” dels que hi viuen tot l’any, tal com ha explicat Júlia Leigh, una de les portaveus de l’organització. Així, han remarcat que se sumen al moviment que, aquest estiu, va ‘esclatar’ a les Illes Balears i a les Canàries. També han assegurat que al Pirineu hi ha “gairebé tants llits turístics com habitants” i “un 60% d’habitatges de segona residència”, segons ha dit un altre portaveu de la plataforma, Arnau Corberó, que també ha lamentat la precarització que viu el sector.
Neix una plataforma anomenada Pirineu Viu per denunciar els efectes que té el “monocultiu turístic” sobre el territori
|
- Publicitat -
Publicitat



