ACN Salt – L’Ajuntament de Salt (Gironès) retirarà al llarg d’aquesta setmana 23 pollancres morts que hi ha al parc de la Maçana per risc de caiguda. El consistori apunta a la sequera prolongada com a motiu de la mort dels arbres. De fet, els pollancres són exemplars que viuen en riberes de rius i, per tant, necessiten molta aigua. Aquesta no és la primera vegada que retiren arbres morts per estrès hídric del parc de la Maçana. Al mes de febrer, l’ajuntament va ordenar arrencar-ne una desena després que els tècnics certifiquessin que havien mort. En aquell moment es van identificar els 23 pollancres que retiraran ara però en aquell moment van decidir esperar unes setmanes per veure si després dels últims episodis de pluja aconseguien rebrotar.
Els serveis tècnics de Medi Ambient de l’Ajuntament de Salt han decidit que plantaran nous arbres després de l’estiu, per evitar que la calor i la possible manca de pluges afecti als nous exemplars. De tota manera, el consistori ha anunciat que s’optarà per posar-hi espècies autòctones més adaptades a la sequera i resistents a la manca de pluja. A més, es plantaran calculant una distància suficient com perquè no es facin competència entre ells per aconseguir els recursos hídrics que hi ha al parc i es garanteixi el creixement natural.



