ACN null – EL sindicat Metges de Catalunya ha demanat el govern que sorgeixi de les eleccions que tracti el rècord de 98 vacants de l’especialitat de Medicina Familiar i Comunitària com una “crisi de país”. En un comunicat, el sindicat destaca que, tot i no ser un “fenomen exclusiu a Catalunya”, és la comunitat en què la seva incidència és “més aguditzada”. Metges de Catalunya diu que aquesta situació és deu al “desprestigi” que, asseguren, pateix l’especialitat des de les “retallades sanitàries”. En aquesta línia, critiquen la “inacció dels diferents responsables polítics que al llarg dels anys han incomplert les reiterades promeses de potenciació de l’atenció primària”.
És el tercer any consecutiu que es reprodueix aquesta situació un cop finalitzat el procés ordinari d’adjudicació de places MIR.
Com ha fet els dos últims anys, el Ministeri de Sanitat ha anunciat una nova convocatòria extraordinària, del 22 al 24 d’abril, per intentar cobrir les places MIR que han quedat vacants després del procés ordinari.
Amb aquesta segona convocatòria, l’any passat a Catalunya es van ocupar 28 de les 36 places que havien quedat buides. Aquest any, amb 98 places de Medicina de Família pendents d’assignar, s’haurà de veure si s’aconsegueixen omplir.
Més enllà de les vacants, Metges de Catalunya recorda que cal sumar les renúncies que cada any es produeixen quan els MIR s’incorporen a les seves places. Segons ells, el 2023, 48 nous residents d’aquesta especialitat van renunciar just a l’inici del seu període de formació.
El sindicat explica que els estudiants de Medicina que roten pels centres d’atenció primària “copsen l’esgotament i la desmotivació del personal facultatiu i no volen que aquest també sigui el seu futur professional”.



