Illa no està preocupat pel cost electoral de l’amnistia: “No és còmode però això és lideratge polític”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El primer secretari del PSC, Salvador Illa, defensa que la llei d’amnistia no es tira endavant per criteris electorals ni mirant les enquestes. I ha explicat que així ho ha compartit amb Pedro Sánchez. “S’ha de prendre perquè s’ha de prendre. Això és lideratge polític. Anem a donar un pas endavant i marcar un camí que no és senzill i té riscos. No és còmode”, ha dit a RTVE. En aquest context, ha assegurat que no està preocupat pel cost electoral que pot tenir la mesura i ha afegit que ell la defensa “per convicció”. Preguntat pel fet que el PSOE hagi registrat la llei en solidari, ha respost que el text està “ben armat jurídicament”. Tot i així, ha obert la porta a ajustar-la en el tràmit parlamentari “si hi ha alguna qüestió a ajustar”.

Illa té “la convicció i la confiança” que la llei d’amnistia s’adiu a la Constitució tot i admetre que l’última paraula correspon al Tribunal Constitucional (TC). I ha defensat que es tracta d’un pas “coherent” amb les polítiques que els socialistes han defensat en els últims anys. Es tracta, segons ha dit, d’una “mesura excepcional” que té la convivència com a “bé suprem”.

Publicitat

El líder dels socialistes catalans considera que “tothom ha cedit” ja que els independentistes han acceptat investir un president del govern espanyol. I també ha subratllat que en l’últim ple del Parlament no es va aprovar una proposta de la CUP per a un nou referèndum. Una situació que, segons Illa, fa un any no s’hauria donat de la mateixa manera.

Preguntat per les protestes al carrer contra la llei d’amnistia, Illa ha mostrat el seu respecte cap a les manifestacions sempre que siguin “amb respecte i educació”. Ha recordat que hi va haver eleccions fa només quatre mesos i que es van escollir 135 diputats. En aquest context, ha posat en valor que 8 dels grups parlamentaris votaran a favor de la investidura de Pedro Sánchez. “Demano respecte. Pot agradar més o menys però surt d’unes eleccions”, ha conclòs.

D’altra banda, Illa ha explicat que té previst ser dijous al Congrés, quan Pedro Sánchez serà reelegit president del govern espanyol. Hi serà “com una mostra de compromís amb el que s’està fent”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió