L’extrema dreta escampa odi contra l’independentisme. L’eurodiputat i vicepresident d’Acció Política de Vox, Jorge Buxadé, ha assegurat que «el destí» del president a l’exili Carles Puigdemont «és entrar a presó» i que, precisament, «aquesta és una de les grans motivacions» per votar els ultres aquest 23-J. «Si un partit ho pot garantir i fer que respongui pel dany que ha causat, aquest és el nostre», ha subratllat.
Després que les JNC hagin penjat una pancarta en suport a Puigdemont en ple passeig de la Castellana, Buxadé creu que «no és notícia» que el PSOE «li oferís l’indult». A més, l’ultradretà referma la intenció de Vox que els espanyols votin en referèndum si s’han d’il·legalitzar «els partits separatistes».
Recuperar els delictes de referèndum il·legal i sedició amb penes més dures
El programa electoral de Vox per a aquest 23-J promet recuperar els delictes de referèndum il·legal i sedició i endurir-ne les penes per anar en contra «la unitat, la sobirania d’Espanya i el patrimoni de tots els espanyols».
La formació ultra critica que el govern de Pedro Sánchez els hagi «abaratit» per afavorir els seus «socis separatistes» i també avança que prohibirà els indults «per motius polítics».
El programa electoral del partit d’extrema dreta també garanteix «el dret a ser educat en espanyol» a tot l’Estat. Subratlla que l’assegurarà de manera «clara i immediata» i en referència al català —tot i que sense anomenar-lo— Vox recull que perseguirà i sancionarà «durament» les autoritats educatives que «adoctrinin els nens».



